Zvířata jsou to nejčistší, co Země kdy zrodila..

Akce

22.04.2014 09:17

Bonitace Horní Počernice 25.1.2015, BOC

Jelikož se moc nestává, nebo jsem si nevšimla :-), že by bonitace byla tak blízko, využila jsem situace. Měla jsem v plánu nejdřív zatáhnout i přítele, ale ten moc nadšení neprojevil. Tak jsem se pokusila poptat, zda by mě mohl někdo vzít. Nakonec se mě ujala Verča Tvrdá a já měla skvělý zážitek a navíc jsem byla i obohacena o některé informace, jelikož Verča patří mezi lidi, kteří ví něco více než jen běžní majitelé svých mazlů.

Na bonitaci bylo kolem 60 psů, takže určitě každý našel to, co se mu líbí. Někteří odmítají to, že borderky jsou typově hodně rozrůzněné, já to vidím jako plus. Pro mě to bylo velice nabouchané o nové informace, psy, lidi i zkušenosti, ikdyž nešlo o osobní. Vidět jak bonitace probíhá, pro mě bylo velmi přínosné nejen z důvodu, že jednou bych se chtěla věnovat borderkám i na „chovné“ úrovni. Zpočátku to nebylo nic moc, jelikož se dlouho čekalo na pořadníkové číslo a tak podobně. Pak se psi měřili v kohoutku i délku a potom postupně to přecházelo na samotné uchovňování. Kouzlem může být třeba to, že na fotkách se vám nějaký pes velice líbí, ale ve skutečnosti si říkáte…sakra… co jsem na něm viděl/a? Anebo naopak poznáte i psy o kterých jste neslyšeli a zjistíte, že jsou boží J Já třeba se klidně přiznám, jsem vysazená na trikolorky a černo-bílou eleganci. Nicméně se mi asi nejvíc zalíbila hnědo-bílá fenečka. Podle mého neznalého, leč vybíravého, oka se mi stavbou moc líbila hnědo bílá fenečka od moc milých lidí. Popovídala jsem si s nimi asi nejvíc z celé bonitace, velice sympatičtí. Fenka se jmenuje celým jménem Blessed Bessi Storytelling, maminka fenky má zkoušky ze záchranařiny a tatínek je též šikovným psem. Letos bude mít miminka její sestřička Baffi, tak budu sledovat štěňátka jak rostou. Pokud vše dobře dopadne a mně také (plánuji stěhování s přítelem a až tam chci dalšího pejska), chtěla bych si po té vzít štěňátko od Bessinky. S chovateli jsem domluvená i na návštěvy, ukážou mi jak Bessinka pracuje (prý je vynikají na stopy!) a ukážou něco i mě a něco nás i naučí. Jelikož Asha je můj milý bláznivý tvor zapálený do všeho, jistě se chytne J Zkrátka a jednoduše jsem se na bonitaci zamilovala a doporučuji takovou lásku na první pohled vyzkoušet!


Moje fuknce tam ale byla i jinačí, kamarádka uchovňovala svou fenku (Josefínna Jessie Hafkins) a já šla na kukandu dělat křena :-D Kamarádka uchovnila a já se těším, až budu moct poňuchat jejich malé nadělení.

Vystoupení z dog dancingu na akademii Gymnázia Václava Hraběte

Vystoupení proběhlo na radnicic v Hořovicích dne 18.12.2014. Šlo o naše "nej" vystoupení hned z několika důvodů. Za prvé šlo o množství lidí, kteří úplně zaplnili celý sál, naše škola čítá nad 300 studentů plus příbuzní a profesoři. Za další jsme tam poprvé použili náš nový doladěný cvik obcouvání psovoda, což se musí nechat, jeden opravdu z mála co nám trval na naučení déle než jiné cviky :-) V neposlední řadě to pro mě bylo něco.. jelikož moje nervozita je opravdu můj nejhorší nepřítel. No, dejme tomu, že musím poděkovat lidem ze zákulisí, že mě pěkně podpořili :-)

Musím Ashilišku moooc pochválit, z připravené sestavy se nakonec stala pěkná improvizace, na začátku jsem jí musela ukecat jedním pamlskem, že prý packy dávat nebude. No… po chvilce už jela jako profík, přidala jsem i plazení, což mělo veliký úspěch a celkově jsem sestavu natáhla, byla mi ta minuta a půl blbá, ale co. Tak jsem z toho udělala téměř tři J Tančily jsme na písničku Simple As this (Jake Bugg), původně sestříhané a domněnka, že ti mám na CD byla opravdu jen domněnkou. Takže se to rychle ještě štelovalo z mobilu, ale kupodivu to šlo. Z celého vystoupení mám velkou radost a snad budeme i nadále někde vystupovat a zbavím se své chorobné nervozity :-D

Oblastní výstava NO a Oblastní výstava psů plemen ČKS

Hořovice

Dne 21. 4. 2014 jsme se zúčastnily s Ashilinečkou první výstavy.

Nutno podotknout, že výstavní vodítko jsem pořídila ještě před příjezdem Ashinky, ale to čistě proto, že mě asi chytla nějaká chuť to spíše vyzkoušet než se jim věnovat. Řekla bych, že je to pěkné zpestření a vzhledem k našim hobby činnostem jsem si řekla, že zkusit se má všechno. Ashinka není úplně standardního exteriéru. Nejvíce každého asi uhodí, při prvním pohledu, její nádherné modré levé očko. Hází ho na mě už spoustu let a přesto mě vždycky lapne. Kromě toho je dost malinká a zřejmě kvůli pobytu doma nedá moc ani chlupům. No co, musím mít originál :-)

Před výstavou jsem si říkala, jak budeme trénovat chůzi a postoj. Žel poslední dobou jsem spíš neměla čas a tak jsme jen sem tam něco zkoušely. Postoj mám pořád drobet zamotaný, opravdu se mu budeme muset věnovat.

Ashinku jsem ještě ráno vykoupala a vyfénovala. Chvíli se mnou nemluvila, ale jednou za čas jí to nezabije :-)

Ve finále chůze tedy problém nebyl, postoj zmákla za pomoci vystavovatelky, Karolíny Pincové z chs Unbordered. Problém ve finále největší byl kvůli vystavování NO kde padali "výstřely". NO mají zkrátka originální výstavy. Ashince to moc neprospělo a muselo být drobet přemlouvání, aby si vzala nějaký pamlseček. Nakonec tedy vyrazily, ale Asha viditelně zklesle. Jinak ocas nesla dole a pohled byl drobet do nebe volající. Jinak jí moc chválila, mohla jsem být i přítomná a Ashinka šla. Ohledla se, ale mám velkou radost.

Rozhodčím byla Mgr. Božena Ovesná, vzhledem k tomu, že s Ashinkou ve třídě byla ještě jedna drobná borderka, výšce prý nevěnovala příliš pozornost. Ve finále má Ashinka celkem hezký posudek a sice zní:

"4 letá fena, velmi dobrá hlava, dobrý pigment, ucho dobře nasazeno, správné úhlení pánevních končetin, zdrženlivější při projevu"

Titul : VD 2

Možná žádný zázrak, ale pro nás velmi hezká zkušenost a možná i chuť zkoušet dál :-) A krásný stříbrný pohárek k tomu ;-)

Z výstavy jsme odjížděli dříve i kvůli tomu, abych Ashe dala trochu klidu. Zamířili jsme rovnou ke koním a byla zase ve své kůži. Po ukončení výstavy dorazila ještě ekipa na ovečky. S ovečkami to moc nedopadlo, ale něco jsem zvládli. Minimálně víme, na čem je třeba zapracovat (košár atp.). Také proběhlo focení našich čtyřnohých na krásně rozkvetlé louce s pampeliškami. Hafani lítali za klacíčkem a snad se i dostatečně ještě vyběhali.

Byl to moc krásný den a chtěla bych poděkovat Káje, která mi Ashuli vystavila a i všem ostatním, díky nimž jsem měla hezčí den ;-)

 

Zkouška ZVOP v Podkosti 25. 5. 2013

Brzy ráno jsme vyrazili ze Zdic. Po chvíli jsem přestoupila už do finálního auta a jeli jsme vstříc Podkosti. Cesta se zdála na mapě daleko, ve finále to docela pěkně uteklo. Vyrazili jsme spolu ještě s  Kájou a její Roxankou (chs Unbordered). Ashule si při přestávce na pumpě hned začala hrát jako divá, což se zas až tak často nestává. Musí jí být sakra sympatičtí :-) 

Na místě jsme chvíli hledali, prošli "džunglí" a dorazili jsme na louku, kde se zkouška konala. Účast byla tak akorát, nebyly zde jen borderky ale i jiná plemena. Avšak borderkyy samozřejmě převažovali. Začalo se s mírným zpožděním, ale čas byl úplně geniální.

Měli jsme nějaké pořadí které se doržovalo. Přišla řada na nás. Ashinka zkoušku splnila a já byla okouzlena její spoluprácí s panem Jindrou. Na průběh zkoušky můžete kouknout na video :-) ZDE

Později jsme se ještě účastnili tréninku, kde nám pán Koško ukázal základy jak na to. Pro mě to byl úplně jiný, krásnější svět. Asha dělala všechno tak přirozeně až mně bylo líto, že nemáme častěji možnost trénovat.

A fotky máme díky chs Unbordered, zhlédnout můžete ZDE ;-)

DD zkoušky divize F1 v Horních Počernicích 3. 11. 2012

Dog dancingu se věnujeme s Ashulí po svém, nicméně jednoho dne mě chytla jakási múza a nahodila nápad, co takhle zkusit zkoušky. Nu, tak jsme se vypravili. Trénovaly jsme doma, na zahradě, venku. Bylo mi jasné, že se to nemusí povést, ale zkusit se má všechno. Oběma nám to něco dá a proto jsme jely zariskovat. vzala jsem kus kuráže a Asha snad taky. Předaly jsme hudbu a vyplnila se výkonostní knížka.

Čekaly jsme až se na nás dostane řada. Ještě před zkouškou byla možnost vyzkoušet plac kde pak probíhají zkoušky. Ashinka hezky poslouchala a ze mě uprchl kus nervozity. Nutno podotknout, že to bylo zřejmě jen stopové množství. Sestříhala jsem nám hudbu z Anyone od Roxette a věděla zhruba kdy má co přijít. Nervozita ve mně bublala a před vystupováním dovršila svého vrcholu. Byly jsme se ještě podívat venku, zaházet míček a trochu uvolnit situaci.

Přišla na nás řada a tak nám začala zkouška. Všechny cviky jsme uměly, jen na klidném místě a bez mé obrovské nervozity, na které musím zapracovat, abych Ashince nepřekážela. Zkouška se nám příliš nevyvedla, Ashinka ztrácela soustředěnost a já měla nervy snad v kýblu :-) Snažila jsem se jí zaujmout na nějaké šaškárny, nicméně se to příliš nepovedlo. Ashinka to nakonec vyřešila po svém a šla vstříc otvíracím dvěřím, které jí ukázaly cestu ven.

Sice se nám to nepovedlo, ale třeba časem seberu svoji sebedůvěru a naložím jí na frak! Dva roky po té ještě nedorazila :-D Třeba někdy.. :-D

Vystoupeníčka maličká :-)

Občas předvádíme pár cviků při provádění děti na hradě Točník a také jsme měly pár malých ukázek ve Zvířátkově v Olešné. Ta mi hodně pomáhají při mém sebevědomí, protože dětičky jsou opravdu vděčné obecenstvo. Plánuji zkoušet tato vystoupeníčka i nadále, třeba se ejdnu dopracujeme dále :-)

A jedna naše fotečka z "akce" :-)

Janniewa

Vyhledávání