Zvířata jsou to nejčistší, co Země kdy zrodila..

Aktivity

30.01.2015 14:14

Asha je nadšenec, šílenec, jde do všeho s šílenou chutí. Po pár diskuzích o drivu jsem usoudila, že to je to, co Asha 100% má.

 

S Ashou přijímáme co přijde, zkoušíme co to jde :-)

Sport, který považuji za nej u borderek vůbec je pro mě pasení. Myslím, že to je aktivita, kterou by měla každá borderka zvládat a pokud si budu v budoucnu chtít koupit dalšího psa, případně i chovat, musí mít vlohu. 

Asha má silnou vlohu od malinka, poprvé se u oveček počůrala strachy zřejmě, sotva jsme si jí přivezli a šli jsme u známých kouknout na jehňata. Asha za mnou pěkně cupitala. Pak nastartovala postoj ala vlký pastevec, jenže pak k nám přicupitali zbylé ovečky a že jich málo nebylo :-) Takže se chvíli bála, ale po chvilce je obíhala, zaléhavala a pozorovala je. Asha má složené zkoušky ZVOP, skládala je u Pana Koška v Podkosti. Hned si ji vzali i do parády a Asha velmi precizně reagovala. Prostě dokonalost sama :-)

Pak byla nějakou dobu pauzička, jelikož pasení ve vzdálenosti nám přijatelné (já, jakožto student a bez řidičáku..). Nicméně leden 2015 je vlastně skoro za námi a my navštíli trénink u Evy Štemberové v Praze. Jsem moc nadšená a plánuju přípravu na další zkoušku :-)

 

Za další se mi líbilo agility, zábava to je, obzvlášť, když víc ležíte na zemi než běháte :-D To děláme ale velmi rekreačně, léčím se se zádama, a běhání mi moc dobře nědělá.. Ale jelikož léčba nikam nevede, budu muset něco vydržet. V dobré víře, aby Asha náhodou nezaspala :-) Tento sport, kdyby bylo tak nějak všechno drobet přívětšivější, by Asha asi měla za 1*. Je velice malinká, spadala by do menší skupiny (M) než většina borderek, je rychlá, velmi rychle se učí a miluje běhání, skákání a tunél :-)  V její skupině by měla minimální konkurenci… Ale tak třeba se ještě někam vypracujeme, není všem dnům konec. Nicméně se musím přiznat, že mě to moc nebaví… Ostatně jde o sport velice oblíbený, je zde velké množství lidí, velká soutěživost a já osobně i po parkurech u koní tomu moc na chuť nepřicházím. Ale rekreačně mě to baví, je to sranda. Snad se na to začnu koukat jinak, Asha by byla nejspíš někde v sedmém nebi nebo tak… :-)

 

Co mě baví jsou různé blbosti jako učení triků, potřebných či méně potřebných. Jinými slovy by se to aj i dalo pojmeovat dog dancingem, čili tanec se psem. Je to sranda, učila jsem Ashu hovadinky od mala, přišel clicker a s ním i clicker trénink. Velice super věc když marodíte, je hnusně, ikdyž to mě neomlouvá, i koník chce ven, ať je jak chce. Ale zkrátka na zabavení mozečku jednoslovně paráda! Umí od otoček, válení sudů, stydění se, až po otevírání dveří za provázek.  Je to šikula, jen občas moc kecá do všeho, co po ní chci. To je pak vždycky minuta ticha a záhy je to jiný pes :-D Zkoušeli jsme zkoušky, odkud se Ashinka sama vyprovodila, samootevírací dveře jsou prostě boží, že? :-D Bylo to ale mnou, do té doby bylo všechno perfektní, já jsem ale nervóza při všem co mám veřejně „prodávat“. Jediné co mi nevadí, jsou koně, ale i tam občas mám cuky. Takže na sobě v zájmu Ashi pracuju. Chodíme na náměstí, na autobusové nádraží a další veřejná místa, kde s ní cvičím. Dopracovali jsme to k velkému finále, kdy jsme se objevili na akademii mé školy, což teda byla fakt bomba. Ze začátku mě taky přepadla nervozita, že mi zase odejde, ale podržela mě. Nakonec až tak, že jsem si to vlastně užila. Za což jí jsem velmi vděčná a doufám, že takových zážitků si nasbírám více, zkoušky nezkoušky, hlavně se musím já naučit vystupovat. A Asha mě jistě bude provázet <3 

Vyhledávání